De servicedienst

Sinds 2016 is de serviceafdeling van ETI in een snel tempo uitgegroeid tot een volwaardige afdeling binnen het bedrijf. Met een omzet van om en bij de 2 000 000 euro fungeert deze zelfstandig als een kleine onderneming. Vandaar zetten we de servicedienst in de spotlights en nemen we een blik achter de schermen om te kijken wat de voornaamste taken zijn die uitgevoerd worden door onze servicetechniekers op de baan en hun collega’s op de binnendienst.

“De grote variëteit in het takenpakket zorgt ervoor dat de job boeiend en interessant blijft”

Kurt Benoy – Servicetechnieker

De servicedienst van ETI is gespecialiseerd om op zeer korte termijn interventies uit te voeren bij storingen in industriële installaties, magazijnen of kantoren. Die interventies worden van nabij opgevolgd door de servicetechniekers en mee begeleid op kantoor. Daarnaast worden ook kleine uitbreidingen of aanpassingen uitgevoerd en kunnen eventuele inbreuken die zijn vastgesteld bij AREI-keuringen snel worden opgelost.

“Voor ons zijn de drie belangrijkste pijlers: een kwaliteitsvolle service, grondig onderhoud en conformiteit” – Bram Vaes, verantwoordelijke servicedienst ETI

Maar hoe worden deze drie pijlers nu omgezet in de praktijk? We spraken met de collega’s  van de serviceafdeling en kregen een beter beeld over het takenpakket van onze servicetechniekers bij ETI.

Oplossen van plotse interventie:

Elke week krijgt de serviceafdeling meerdere oproepen om onverwachte storingen of defecten te komen oplossen op locatie. Concreet ging het serviceteam vorige week op interventie om een plotse storing van een volledige elektrische installatie in een logistiek magazijn op te lossen.

Eens op de site voert het team een eerste analyse en verdere metingen uit en wordt geprobeerd de oorzaak van het defect te achterhalen. In het magazijn bleken storingen te ontstaan door defect gaande verlichtingstoestellen, met als gevolg volledige uitval op onregelmatige ogenblikken. Eens deze fout gevonden en geëlimineerd, wordt er door onze servicetechniekers nog een klein analyserapport opgemaakt zodat er in backoffice een gepaste oplossing tot herstelling kan worden aangeboden aan de klant. Eens opgelost, kan ons team tevreden vertrekken en de klant weer zonder zorgen aan de slag.

Uitvoeren van onderhoud

Daarnaast zorgen zij ook voor het volledige onderhoud van de elektrische installaties bij klanten. Dit omvat tal van activiteiten zoals thermografische inspecties, driemaandelijkse controles en jaarlijkse reiniging van hoogspanningscabines, nazicht van elektrische borden en bordenschema’s, nazicht van noodverlichtinginstallaties en begeleiding bij periodieke keuringen van laag- en hoogspanningsinstallaties via erkende keurorganismes om installaties conform en up-to-date te houden met de wetgeving.

 

Uitvoeren van uitbreidingen

Verder wordt in de service- en onderhoud afdeling de nadruk gelegd op het oplossen van uitbreidingsvraagstukken voor onze klanten. Bij ETI wordt hiervoor in samenspraak met de klant naar een gepaste oplossing gezocht en werken we dit uit tot een kwaliteitsvolle installatie. Daarnaast worden de servicetechniekers op locatie ook regelmatig gevraagd mee na te denken met de klant om kwalitatieve oplossingen te bekomen.

Oplossen van keuringsinbreuken

Tot slot worden de collega’s van de servicedienst ook ingezet om oudere installaties weer volledig conform de huidige wetgeving te maken. Dit gebeurt volgens een stappenplan in samenspraak met de klant. Bij ETI wordt veel belang gehecht aan het oplossen van keuringsinbreuken en conformiteit van een elektrische installatie. Daarnaast zorgen we ook voor een volledige documentatie van uw installatie. Op deze manier kan ETI een goede ondersteuning bieden aan de klant en kunnen bedrijven een veilige werkomgeving creëren voor hun personeel.

Interesse?

Lijkt dit takkenpakket iets voor u? Bij ETI zijn we steeds op zoek naar ervaren techniekers die ons team willen komen versterken. Aarzel niet en bekijk snel de vacatures in detail op onze website https://www.etivdv.be/vacatures/